joi, 2 octombrie 2008

Povestea Guild Wars Nightfall - Elona

Elona anul 1275 DR (calendarul eolian/dynastic reckoning)

Chahbek Village - Recruti promitatori (Zona Tutorial)

Dupa 3 ani de la evenimetele tragice petrecute in Tyria, unde Lich Lord incerca sa deschida portile Komaliei, iar in Cantha Shiro Tagachi imprastia molima, personajele native Elonei isi incep povestea alaturandu-se Ordinului Sunspears din provincia insulara Istan. Ca noi recruti promitatori, acestia se alatura unui razboinic tanar si incapatanat numit Koss.. De cum Spearmareshal-ul Kormir ii saluta, ei descopera ca corsarii atacasera orasul Chahbek din apropiere si sunt pusi imediat la incercare pentru a salva orasul de jaful pradatorilor. Acesta este unul dintre multele atacuri ale corsarilor asupra Istan-ului, din ce in ce mai dese in ultima vreme. Dupa ce inving corsarii in misiunea din orasul Chahbek, noii recruti incep sa se antreneze si sa urce in rangul Sulitelor Soarelui. Ei sunt prezentati lui Dunkoro, un intelept strateg militar si calugar veteran. Curios, dar ei sunt pusi la incercare de Generalul Morgahn al armatei Kournane, care fusese foarte des vazut pe insula Istan fara a i se cunoaste activitatea. O parte din aceasta activitate devine cunoscuta atunci cand emisarul Kournan cere jucatorilor sa investigheze pe aceasta tanara kournana numita Melonni, care isi vara nasul peste tot intreband ce fac kournanii. Jucatorii se intalnesc cu Melonni si descopera cum o intreaga echipa de arheologi trimisa de Kormir pentru a investiga unele ruine antice fusese macelarita si avand pe corp unele semne stranii, stralucitoare si purpurii. In mod bizar, curand dupa aceste evenimente echipe inarmate kournane umplu zona pentru a face excavatii pe cont propriu.

Kamadan, Jewel of Istan (Inceputul Jocului)


Afaceri necurate

Macelarirea echipei de arheologi cere investigatii imediate. Jucatorii o insotesc pe Kormir in Jokanur Diggins pentru a afla ce se petrecuse in zona Primului Oras Fahranur. Dupa ce-si croiesc drum prin multimea vasta de creaturi nemoarte, trezite de ceva dracesc din inima orasului, jucatorii ajung fata-n fata cu Apocrypha, un sol al intunericului care prevesteste venirea Nightfall-ului. Dupa infrangerea Apocryphei, Kormir e adanc tulburata de profetiile acestei creaturi. In plus apar Fisuri ale Haosului in diferite orase din Tyria si Cantha si chiar Kamadan. Ordinul Zaishen e ingrijorat de aceasta si vine in ajutorul Elonei. In fata acestei amenintari Kormir porneste sa afle mai multe despre Caderea Noptii precum si sa capete sprijinul aliatilor Sulitelor Soarelui din Tyria si Cantha. In timp ce Kormir e plecata, Jerek e numit lider al Sulitelor Soarelui. O mica problema il deranjeaza pe Jerek, o tanara recruta pe nume Tahlkora. Ea insista ca i-a auzit pe Warmarshal-ul Vasresh si pe Generalul Kahyet, mentorul lui Varesh, cum complotau impotriva Istan-ului. Pretentiile ei sunt respinse ca absurditati de catre Jerek iar el vrea ca jucatorii s-o captureze. Totusi, urmand firele pe care Tahlkora le furnizeaza, jucatorii descopera ceva infiorator. In Blacktide Den, jucatorii descopera ca Generalul Kahyet colaborase cu corsarul Ironfist pentru a organiza atacurile crescande asupra Istanului. Afla de asemenea ca Kahyet e un inchinator infocat al zeului exilat Abaddon. Si ea se bucura de inevitabilitatea Caderii Noptii, care va cuprinde toata Elona, chiar cand este doborata de jucatori. Moartea unui general kournan pe pamant istan de mainile Sulitelor Soarelui nu e o fapta care sa ramana nepedepsita. Curand jucatorii afla ca trebuie sa prezinte motivele omorarii unui ofiter de rang inalt. Jucatorii se apara in misiunea Trial by Fire si cand judecata e aproape de sfarsit, Spearmarshal-ul Kormir se intoarce pentru a impartasi rezultatul cautarilor sale. Warmarshal-ul Varesh cauta sa descatuseze intunecatul zeu din inchisoare si complotase impotriva Istan-ului si Sulitelor Soarelui.

Kourna

Coarnele Razboiului

Razboiul e aproape. Sulitele Soarelui declara razboi Kournei si declara scopul lor de a o detrona pe Varesh si de a stopa amenintarea ei. Provincia Istan li se alatura, atat cu scopul de a opri magia neagra a lui Varesh cat si de a raspunde comploturilor ei. Fortele reunite ale Sulitelor Soarelui si Istanului se dezlantuie asupra Gandarei, Fortareata Lunii, si Kormir conduce un atac militar stralucit care ii pune pe fuga pe Kournani, totusi Varesh isi cheama trupele inapoi in interiorul templului principal al fortaretii, pregatind un evident macel. Dunkoro se teme ca e o capcana, dar Kormir, desi admite capcana, crede ca Sulitele Soarelui trebuie sa fie cei care sa suporte din plin atacul magiei lui Varesh. Ce-i drept, in confruntarea finala din centrul cetatii, Varesh dezlantuie demoni puternici asupra campului de lupta. Fortele Sulitelor Soarelui si Istanului sunt rapid dezorientate si dezorganizate. Atacatorii sunt infranti, multi ucisi sau capturati (inclusiv Koss si Kormir), jucatorii totusi reusesc sa scape intr-un loc sigur.

Si un erou ii va conduce

Zdrobiti de Varesh, Sulitele Soarelui refuza sa dispara pur si simplu. Condusi de planurile lui Dunkoro si de informatiile lui Melonni asupra zonei, jucatorii reusesc sa stabileasca o baza ascunsa pentru Sulitele Soarelui in Sunspear Sanctuary, pesteri subterane aflate chiar sub nasul lui Varesh. Din noua lor baza de operatii ei desfasoara o serie de atacuri riguros planificate asupra armatei kournane. Intai il elibereaza pe Koss si un numar de prizonieri din Sulitele Soarelui, apoi, in misiunea din Cimitirul Venta, reusesc sa evacueze toti prizonierii si ranitii din Kourna inspre Istan. Varesh isi trimite mana dreapta, pe Generalul Bayel, sa investigheze. Nemilosul general ii cere sa trimita Foamea, un puternic demon, pentru a-l ajuta. La intoarcerea in Kamadan, jucatorii explica conducatorilor Istan-ului ce s-a intamplat in timpul luptei din Gandara. Curajosii si inteleptii conducatori cred ca nu o pot lasa pe Varesh neverificata si hotarasc sa continue lupta. Totusi ei isi dau seama ca sunt in minoritate numerica si decid sa cheme in ajutor cea de-a treia provincie a Elonei, care fusese separata de aceste evenimente pana in acest moment, bogata provincie Vabbi.

Drumul spre Vabbi

Cautarea unei trecatori spre Vabbi nu este o sarcina usoara. Singurul drum cunoscut este prin puternica Fortareata Jahai care e plina ochi de fortele kournane. Cercetand imprejurimile fortaretii se descopera o mica problema, kournanii inrobisera populatia locala de centauri din teritoriul lor. Recent ei capturasera liderul acestor centauri, Mirza Veldrunner. Aceasta intamplare vine in ajutorul jucatorilor intrucat un centaur local, Zhed Shadowhoof, indemnat de un personaj misterios numit Stapanul Soaptelor, isi ofera ajutorul jucatorilor. Sulitele Soarelui il ajuta pe Zhed sa elibereze centaurii capturati inclusiv pe inteleptul si mandrul lor conducator, Mirza, in timpul misiunii din Rascrucea Kodonur. Ajutorul centaurilor se va dovedi nepretuit mai tarziu. In acest moment, jucatorii trebuie sa faca o alegere. Stapanul Soaptelor si dubioasa corsarita Margrid cea Vicleana se ofera sa-i ajute pe jucatori in doua misiuni care trebuie indeplinite imediat, asadar nu pot fi facute de o singura echipa. Stapanul Soaptelor se ofera sa-i ajute la curatarea unei treceri secrete spre Vabbi, iar Margrid le ofera o cale de a o salva pe Kormir din mainile kournanilor.

Vabbi

Ucigasii de demoni

Jucatorii care i se alatura Stapanului Soaptelor trebuie sa treaca un test pentru a arata unui Djinn numit Dehjah ca sunt capabili de misiunea care urmeaza. Apoi Dehjah ii recruteaza pentru a infrange un demon puternic numit Seceta care pandeste in Sistemul Hidraulic ale Floodplain of Mahnkelon. Demonul corupe pamantul si insusi puternicul rau Elon. In misiunea Refugiul Rilohn jucatorii ataca Sistemul Hidraulic si omoara puternicul demon. In acest fel ei curata si trecerea secreta spre Vabbi care se gaseste in spatele unei usi secrete din Sistem.

Prestidigitatie

Jucatorii care o urmeaza pe Margrid vor descoperi ca avand de a face cu ea e intotdeauna un fel de a face afaceri. Ea ii ajuta sa o scape pe Kormir, dar numai daca jucatorii o ajuta sa o elibereze pe sora sa, Shahai cea Isteata, din mainile kournanilor, dar sa o ajute sa si fure un obiect valoros din trezoreria kournana. In misiunea Trecatoarea Pogahn jucatorii intra in Gandara deghizati ca soldati kournani si sunt in masura sa obtina obiectul si sa-i elibereze pe Kormir si pe sora lui Margrid. Apoi fug sa se alature camarazilor pe drumul spre Vabbi.

Alt general, alta scuza

Povestea se reia in Crevasa Moddok unde jucatorii isi fac drum spre Pesterile Bahdok in incercarea de a ajunge in provincia Vabbi. Totusi, drumul lor ii este cunoscut Foamei care il indruma pe Generalul Bayel sa intinda o capcana echipei chiar inainte sa intre in Vabbi. Totusi, jucatorii reusesc sa infranga pe coruptul general si pe demonicul sau aliat. Moartea lui Bayel este, din nou, un act grav. Varesh ii instiinteaza pe principii din Vabbi ca isi va trimite trupele pentru a urmari ucigasii mainii sale drepte. Aceasta este totusi, din nou, o scuza pentru a trimite trupe pe teritoriul Vabbi in vederea pregatirii ritualului de a-si dezlantui zeul. Generalul Morgahn obiecteaza ca armatele kournane sunt imprastiate in numar prea mare pentru a-i urmari pe Sulitele Soarelui, a lupta cu corsarii si apara propriul teritoriu, lui Varesh cu toate astea pare a-i pasa prea putin. Ea cheama Margonitii, servitori intunecati ai lui Abaddon, ca aliati puternici ai armatei sale. Pe masura ce jucatorii avanseaza prin Vabbi, ei sunt prezentati lui Kehanni, o preoteasa a Lyssei care, la porunca Stapanului Soaptelor si condusa de viziuni ale zeitei sale, ii ajuta pe jucatori sa capete permisiunea de a intra in Gradina Seborhin pentru a participa la Festivalul Lyssei, cel mai mare eveniment al sezonului in Vabbi care le va asigura accesul la Principii Vabbieni.

Cel Puternic, Cel Intelept, Cel Magnific

In timpul misiunii din Livada Tihark jucatorii participa la festival in diverse activitati pentru a li se permite accesul la Principi. Cand reusesc sa le vorbeasca printilor, Ahmtur cel Puternic, Mehtu cel Intelept si Bokka Magnificul, nu sunt crezuti. Principii cred ca fortele lui Varesh se afla acolo pentru a-i proteja. Petrecerea e stricata de un raid al Harpiilor, iar jucatorii lupta eroic si in final le alunga. Nu e totul pierdut insa, dupa cum remarca Kehanni insasi, jucatorii reusind sa se prezinte printilor, asa cum se va vedea imediat. Un dramaturg necunoscut care isi prezinta piesa la teatrul Printului Bokka le face o invitatie jucatorilor, dupa luptele eroice din gradina. Dar aceasta este o capcana intinsa de kournani si o incercare de asasinat atat asupra Printului cat si a Sulitelor Soarelui (jucatorii) care fusesera un ghimpe in coasta lui Varesh. Atentatul este un act de razboi iar printii sunt acum deplin constienti de ostilitatea lui Varesh. Cu toate acestea ei aleg sa actioneze in directii diferite iar jucatorii trebuie sa se desparta din nou pentru a-i aduce pe printi impreuna.

O declaratie in forta

Printul Ahmtur cel Puternic refuza sa se retraga. Brav ostas si mandru conducator, el hotaraste sa tina piept invaziei masive a kournanilor si fortelor margonite in Cetatea Dzagon, capitala tinutului sau. In misiunea din Bastionul Dzagonur, jucatorii care il urmeaza pe Stapanul Soaptelor il ajuta pe print sa reziste atacului si ii pune pe fuga pe kournani si pe generalii lor margoniti.

Cautarea printilor ascunsi

Principele Mehtu (un invatat) si Principele Bokka (un gurmand) nu au aceeasi determinare ca si Ahmtur. In schimb ei aleg sa fuga in Orasul Ascuns Ahdashim. Un oras stravechi si magic, aparat de djini, folosit ca sanctuar de catre principii Vabbi. Cei doi au incercat sa se ascunda de invazia lui Varesh. Jucatorii care o urmeaza pe Margrid cea Vicleana ii folosesc cunostintele si abilitatile pentru a intra in oras si a ajunge la printi, implorandu-i sa iasa din ascunzatoare si sa-i tina piept lui Varesh. Cei doi printi, vazand ca nu sunt chiar asa de bine ascunsi precum credeau, accepta sa iasa si sa-si uneasca fortele impotriva lui Varesh.

Ultimul general la lui Varesh

Printul Mehtu cel Intelept desluseste adevaratele intentii ale lui Varesh. Toate atacurile ei au fost o diversiune pentru a-si pregati terenul urmatoarei lovituri, in Bazilica Sebelkeh din Oglinda Lyssei. Cel mai sfant loc din intregul Vabbi si poate din intreaga Elona. Jucatorii se grabesc spre templu dar ajung prea tarziu. Varesh comite o atrocitate, macelarind toti preotii si slujitorii Bazilicii si chemand un puternic demon, Blasfemia, sa o ajute sa transforme acest loc candva sfant intr-un portal pentru creaturile lui Abaddon. Crima nu e fara urmari. Ultimul general uman al lui Varesh, Generalul Morgahn o paraseste si li se alatura jucatorilor. Un inchinator al Lyssei si un acolit al bazilicii pe care Varesh o zdrobise, Morgahn ajunsese prea tarziu pentru a salva Bazilica si pe prietenii sai apropiati. Dar crima il ajutase sa-si deschida ochii asupra adevaratei naturi a lui Varesh si se hotaraste sa ajute jucatorii sa o opreasca. El le furnizeaza informatii asupra planurilor sale. Ea se indreapta spre Pustiu pentru a pune in practica ultima parte a ritualului diabolic in Gura Torturii, chiar locul unde zeii Tyriei il rapusesera pe Abaddon cu mult timp in urma si il inchisesera in Taramul Torturii.

Desolation

In urmarirea lui Varesh

Jucatorii nu au mult timp sa o gaseasca pe Varesh, Caderea Noptii incepe sa se intinda in toata Elona. Rupturi in structura realitatii au loc peste tot. In acest moment jucatorii pot alege fie sa urmeze o viziune a lui Melonni catre Golful Nundu si sa apere satul Ronjok impotriva Cosmarului care e pe punctul sa-l cuprinda, fie sa-l urmeze pe Koss in misiunea Hoarda lui Jennur si sa ajute la recuperarea Gradinii Seborhin din mainile hoardele Cosmarului. Dupa aceasta are loc u ruptura in Falezele Jahai care o inghite pe Kormir si o arunca in Taramul Torturii, dar in acelasi timp il elibereaza din inchisoarea sa pe Palawa Joko, infamul lord nemort care incercase sa invadeze Elona cu secole in urma. In timp ce Sulitele Soarelui sunt intristate de disparitia lui Kormir, aparitia lui Palawa e o ocazie perfecta, pentru ca daca cineva stie cum sa strabata terenurile sulfuroase, el este acela. Cu ajutorul centaurilor, jucatorii reusesc sa-l prinda pe Palawa Joko inainte ca acesta sa fuga prea departe. Ei afla de la el cum armatele din vechime obisnuiau sa traverseze desertul nevatamate de vaporii sulfurosi care ucid orice muritor. In misiunea Poarta Pustiului jucatorii sunt instruiti de Palawa Joko cum sa imblanzeasca Regina Aijundu si astfel sa poata manevra din interior Viermii Junundu, pentru a traversa Pustiul. Jucatorii folosesc viermii pentru a ataca Palatul de Os si sa-l ajute pe Palawa sa-si reclame tronul, precum si pentru a strapunge liniile din spate ale armatelor lui Varesh. Palawa ii invata apoi pe jucatori cum sa adauge viermilor lor puternice abilitati de asediu care sa le permita sa zdrobeasca Hoarda Intunericului, avangarda de elita a margonitilor care o apara pa Varesh in momentul cand aceasta incearca sa-si desavarseasca ritualul. In fine jucatorii ajung la Varesh si in misiunea Ruinele Morah o infrunta pentru a incerca s-o opreaca sa-si termine ritualul diabolic. Generalul Morgahn se ofera sa-i ajute in lupta si impreuna reusesc s-o doboare pe Varesh. Victoria lor e efemera insa, intrucat puterile zeului intemnitat cresc cu fiecare clipa, iar Taramul Torturii incepe sa inghita taramul oamenilor, chiar din locul in care Abaddon fusese zdrobit, Gura Torturii. Imediat cum jucatorii o inving pe Varesh, ei sunt atrasi printr-un vartej intunecat inspre Taramul Torturii, domeniul unui zeu puternic si intunecat.

In Inima Intunericului

Cum jucatorii se aventureaza prin Taramul Torturii, ei o gasesc pe Kormir. Ea le dezvaluie ca toti cei care au fost atinsi de Abaddon (sau venisera in contact cu creaturile sale) vor fi strasi in acest tinut, nu doar cei rai si viciosi. Nu doar atat, dar Abaddon facuse aliante cu zeul cazut Dhuum si cu fortele corupte ale lui Menzies. Kormir implora jucatorii sa incerce sa gaseasca un mod de a-l opri pe Abaddon. Dar Dunkoro nu este de acord. El nu crede ca lupta trebuie dusa in Taramul Torturii si nici ca pot invinge un zeu. Parerile sale se schimba repede cand isi intalneste fiul in Taramul Torturii. Murind cativa ani mai devreme, sufletul fiului sau nu plecase spre Lumea de Dedesubt in grija lui Grenth, ci fusese supt inspre Tortura deoarece el murise luptand cu creaturile lui Abaddon in Mormantul Regilor Primordiali. Dunkoro se hotaraste sa elibereze acele suflete intemnitate, iar in misiunea Poarta Durerii jucaorii reusesc sa sparga barajul care retinea raul sufletelor eliberandu-le si slabindu-l pe Abaddon. Hotarati sa duca lupta pe terenul lui Abaddon, jucatorii cred ca nu pot lupta cu acesta pur si simplu, ei au nevoie de cei cinci zei ai Tyriei. Ei cauta tinuturile abandonate ale Taramului Torturii pana cand dau peste ruinele unui templu antic. Templul le era inchinat celor sase zei. Acesta era locul unde margonitii stricasera prima data statuile celorlalti cinci pentru a se dedica proslavirii zeului Abaddon.

Uciderea unui zeu

In misiunea Poarta Nebuniei jucatorii se afunda in tinutul nemilos al Adancimilor Nebuniei pentru a ajunge la templu. Dupa ce lupta cu hoardele Demonilor Torturii, Shiro'ken, titani si margoniti, jucatorii il infrunta pe Lich Lord (Nemortul Lich), personajul negativ central al campaniei Profetiilor, si pe Shiro Tagachi, raul principal din campania Factiunilor, ambii aliati cu Abaddon. Dupa ce trec toate aceste obstacole insurmontabile, jucatorii impreuna cu Kormir se roaga zeilor in templul antic, cerandu-le ajutorul in lupta impotriva lui Abaddon. Avatarele zeilor apar sa le spuna ca ii vegheasera si le dau binecuvantarea lor. Ei ii dau lui Kormir un dar pe care doar un muritor il poate folosi. Totusi ei refuza sa intervina in urmatoarea lupta, insistand ca eroii au in ei toate darurile necesare ale zeilor. Tulburati dar hotarati, jucatorii si Kormir ataca pe batranul si puternicul zeu, Abaddon, in misiunea Poarta lui Abaddon. In urmatoarea batalie jucatorii ii vor innoi legaturile si il vor ataca din nou in aceasta stare vulnerabila, pana cand vor reusi sa-l distruga. Odata distrus, cunostintele si puterea sa devin libere, amenintand sa distruga intreg taramul. In acest moment, Kormir recunoaste care e darul sau si se arunca in oceanul de cunostinte si putere, pe scurt inlocuindu-l pe Abaddon si devenind noul Al Saselea Zeu...Kormir, Zeita Adevarului si Cunoasterii. Kormir in noua sa forma le multumeste jucatorilor si ii rasplateste acordandu-le accesul la Tronul Secretelor, unde pot obtine obiecte si armuri puternice.

Epilog

Misiunile secundare din Taramul Torturii fac intr-o oarecare masura lumina asupra unor aspecte legate de firele epice ale campaniilor Profetiilor si Factiunilor:
- Invazia Charr-ilor si Parjolirea au fost coordonate de catre titani. Aceste creaturi demonice erau trimise de Abaddon sa distruga cat mai mult din teritoriul Tyriei.
- Abaddon a fost cel din spatele Cataclismului, evenimentul care adusese sfarsitul Orrilor. Terick, un agent demonic al lui Abaddon, il pacalise pe Vizirul Khilbron sa foloseasca magia interzisa si sa distruga orasul antic Arah. Acesta era obiectivul lui Abaddon, care vroise sa vada distrus vechiul Oras al Zeilor.
- Ghicitoarea care il manipulase pe Shiro Tagachi sa-l omoare pe Imparatul Angsiyan, ceea ce-l blestemase pe Shiro si adusese Vantul de Jad si distrugerea unei mari parti din Cantha, fusese de asemenea un agent al lui Abaddon.
- Distrugerea Mormantului Regilor Primordiali a fost cauzata de puterea lui Abaddon care incepuse sa fiarba in lumea muritorilor. Aceasta deschisese si Fisurile Haosului care au aparut prin diferite locuri din Tyria, Cantha si Elona, ca de exemplu cele aparute in timpul Festivalului Dragonului din 2006. Animatia din final ii prezinta pe:
- Koss si Melonni care isi reiau relatia amoroasa in Kourna.
- Dunkoro, Tahlkora si Zhed Shadowhoof in Istan.
- Generalul Morgahn antrenand recrutii Sulitelor Soarelui.
- Poporul inclinandu-se in fata statuii lui Kormir din Falezele Jahai.

Domeniul Suferintei

Dupa infrangerea lui Abaddon, un margonit foarte puternic numit Mallyx cel Ferm aduna restul fortelor zeului infrant si se retrage in Cetatea de Abanos din Domeniul Suferintei din inima Taramului Torturii. Noua zeita Kormir ii duce pe jucatori la Poarta Suferintei unde se intalnesc cu Marele Preot Zhellix, care le spune jucatorilor ca nu ar trebui sa atace imediat cetatea lui Mallyx riscand sa fie depasiti numeric de armatele sale. In schimb jucatorii urmeaza sfatul lui Zhellix si ii infrunta mai intai pe cei patru suzerani ai lui Mallyx: Lord Jadoth, Furia, Intunericul Major si Dreadspawn Maw. Odata cei patru invinsi, jucatorii ataca cetatea lui Mallyx cu ajutorul Marelui Preot Zhellix in misiunea Cetatea de Abanos al lui Mallyx, si il inving pe insusi Mallyx.

Niciun comentariu: